Deze website is niet goed met deze oude versie van Internet Explorer te bekijken. We raden u aan om naar de nieuwste versie van Internet Explorer te upgraden of gebruik te maken van Google Chrome of Firefox.
Logo Vriendenstichting Christiaan Huygensschool

Bag2School

Lever je tweedehands kleding in op school en verdien geld voor leuke activiteiten!

Deze actie is bedacht en opgezet door Ingrid Veeman-Cremer.

Geld verdienen met recycling van textiel

Vanaf nu kunnen we geld te verdienen voor leuke activiteiten op school door kleding wat niet meer past of wat je niet meer draagt, in te leveren op school. Dit doen we in samenwerking met Bag2School die op twee vaste momenten per jaar bij ons op school de kleding komt ophalen. De Vriendenstichting ontvangt voor iedere ingeleverde kilo kleding € 0,30 om te gebruiken voor de meerkosten van het Christiaan Huygens onderwijs. Als we allemaal ook onze familie, vrienden en buren vragen om een zak bij te dragen, kunnen we op een makkelijke manier een bedrag van honderden euro’s bij elkaar brengen!

Inleveren kan al snel en is eenvoudig

In Dronten, kan er op maandag ochtend 28 november 2016 ingeleverd worden op school, in de teamkamer van gebouw de Windroos.

In Zeewolde, kan er op vrijdag ochtend 2 december 2016 ingeleverd worden op school, in de spreekkamer naast de Christiaan Huygens klas.Inleveren kan in een gesloten vuilniszak.

Dezelfde dag nog haalt Bag2School de kleding op.De volgende inleverdatum plannen we weer in het voorjaar 2017 en vervolgens weer in de herfst 2017.

Hergebruik van kleding en andere textiel

Het is belangrijk dat de kleding die we inleveren herbruikbaar is. Hetzelfde geldt voor gordijnen, lakens, dekens of knuffelbeesten die ook kunnen worden ingeleverd. Schoenen, riemen en handtassen kunnen ook de kledingzakken in, die zorgen voor lekker veel gewicht!

Ben je benieuwd wat er gebeurt met de ingeleverde kleding? We gaan er in ieder geval samen voor zorgen dat grote stapels gebruikt, maar nog bruikbaar textiel, niet meer op de stort terechtkomen maar dat dit wordt hergebruikt.

Het wordt gesorteerd en ongesorteerd naar importeurs en groothandelaren in landen in Oost- en West-Europa, Afrika en Azië gestuurd. Dit leidt tot meer werkgelegenheid in deze landen. 80% van de ingeleverde kleding wordt als kleding hergebruikt en de overige 20% gaat naar de recyclingindustrie voor de productie van bedden, sokken, dekens en schoonmaaktextiel. Wil je er meer over weten, kijk dan even op www.bag2school.nl.

Gerealiseerd door het OS-Scholenpakket/Oscreative - Helder voor iedereen